Thursday, January 19, 2012

Saat berpantang.. (60 days kat kampung)

Seminggu selepas aku lahir kan Alisha, abg tetiba kena gi outstesyen kat Bintulu, Dua bulan setengah.. Mak aii.. Lama tuu.. Sedih nya sebab, abg tak bleh melalui saat2 aku berpantang bersama2. Makna nya abg tak leh rasa cam ne susah senang masa berpantang. rugi nyer !

Alisha: Dari day 2 hingga day 8

 Aku berpantang kat kg aku sendiri.. Dalam masa berpantang ni laa aku sempat korek ilmu breastfeeding, ilmu jaga baby.. Alisha sihat, alhamdulillah. Tak banyak ragam nye.. Nangis pun, kalu lapar je.. Senang jaga Lisha, mungkin sebab Lisha tahu abah kena selalu outstesyen..Lisha tak moh laa mummy susah sorg2 jaga Lisha.:) Cuma, dua bulan pertama ni, Alisha selalu je termuntah balik susu yg diminum.. Risau aku di buatnye. Tapi kalu ikut doctor, itu perkara normal bagi baby sebab  salur pemakanan baby belum terbuka dgn sempurna lagi. . Burp pun, tak penah. Cuma hari ke 20, aku terdengar Lisha burp buat pertama kali nye. hehe..

Alisha : Day 17 hingga Day 40

No comments:

Post a Comment

Arts by Alisha and Aneesa.