Sunday, January 16, 2011

Gazebo Hunting..

15 January 2011,

 Lepas zohor, ajak abg jalan-jalan. Nak gi cari tempat orang wat wakaf/gazebo laa utk my taman.
Gi Kemasik, Kemaman...

Nie bisnes card tokei dia.. :)




Yang best nye tempat tu, dia bleh buat aper sahaja berkaitan kayu untuk lanscape, atas permintaan customer.
Yang paling penting, tempat tu tak penah lagi ader iklan dlm magazine...so, harganye, ok laa. Kalu dah  masuk magazine, agak2nya, harganya berkali2 ganda.
Janji ader pitih... Fuhh... kalu laa aku ader banyak duit...
Ingat nak amik gambar2 kerja kayu yg diorg buat. Sayang nye kamera takder bateri. Lupa nak cas laa. Ruginye.
Harga bleh tahan,
ader yg RM2000+++, ader yg lebih. Ader satu wakaf tu dari kayu cengal. Harga RM18ribu. Mak aiii.
Last2 aku tempah wakaf 5"x5", dari kayu yang paling murah tapi tahan panas hujan, Kayu Kapur.
Harga?? Over bajet aku gak sebenarnye.. hehehe... Bajet aku kurang dari RM3 ribu, tapi yg nie terlebih plak.. Harap2 berbaloi laa...

 Bukti pembelian... huhu

Sebenarnya, aku tak  bawak duit pun untuk bayar deposit tempahan wakaf tu. Ingatkan nak survey2 je.
Tapi, nasib baik dalam beg ader RM500, duit bajet utk beli meja makan. Bleh laa guna duit tu dulu utk deposit.. Harga RM4ribu.. Balance nya tinggal RM3500... Kena gi korek ASB laa ni. Paling lama, wakaf tu akan siap dalam masa sebulan. We'll wait and see..
Lepas wakaf, continue to next project : Decking kayu , pagar kat beranda ngan Pergola..
Harap2 semernya tak sampai RM10 ribu.

Nyesal betul, tak cas bateri camera. Kalu tak, bleh amik gambar2 yg best kat situ.

No comments:

Post a Comment

Arts by Alisha and Aneesa.