Saturday, February 12, 2011

40 weeks yg mendebarkan... membahagiakan...

Alhamdulillah..

Akhirnye Allah kurnia kan aku rezeki yg tak ternilai...
Aku hepi sebenarnya, tapi aku takut nak tunjukkan yg aku tgh hepi, aku takut nak berangan untuk sediakan brg2 baby, aku takut nak berangan one day aku akan dakap anak sendiri.. Semuanya disebabkan ujianNya untuk aku sebelum nie... Aku percaya, kalu org lain, mesti excited nak sediakan persiapan utk first baby, tapi aku tak beranii.. Aku takut, kalu  aku terlampau excited, nanti Alllah uji lagi dengan dugaan lain. aku akan frust lagi..Sayangnya, sepanjang pegnan nie, tak der satu pun gambar aku ngan my tummy yg makin membesar tu. Aku nak gi beli brg2, pun takut.Sampai begitu skali fobia aku...

Aku akui , aku terlampau takut... Sampaikan nak usap2 perut lebih2 pun , takut... Nak dapat layanan istemewa dari abg pun, aku takut... Aku takut ...Selagi baby tak selamat dilahirkan, selagi itu laa perasaan tu tak kan hilang.. Rugi rasanya aku tak menghayati saat2 mengandung sebaiknya... Aku bimbang kalu terlalu bahagia melalui saat tu, kalu Allah nak uji sesuatu yg buruk, mungkin aku akan jadi gila sebab kecewa.. Aku takder laa terlalu berjaga2, tapi tak buat menda yg berat2 je.. Sebab masa aku pegnan yg first dlu, aku terlalu berhati2, last2 Allah uji, aku miscarriage... Down sekejap hidup aku masa tu.

Alhamdulillah, sepanjang 40weeks, aku pegnan, takder masalah serius yg berlaku.. Aku lalui hidup aku seperti biasa.. Takder yg istimewa...Itu atas kehendak aku sendiri.. Aku hanya doakan agar aku selamat lahirkan baby nie..

Ader jugak dihati ni nak scan, tgk baby boy ke girl... Tapi tak nampak..sampai ke sudah nya.. Baju baby 2/3 helai yg aku beli, semer warna kuning n hijau.. Cuma satu je yg aku beli khas utk baby girl..Aku beli sebab cute sgt.. Kalu aku dapat boy, baju tu nanti aku kasi laa hadiah kat org lain...

Return to list of posts

No comments:

Post a Comment

Arts by Alisha and Aneesa.