Saturday, February 12, 2011

Rezeki Yang Tak Terduga..

Selepas miscarriage, ectopic pregnancy, ovarian cyst, aku tak mengharap lagi untuk pregnan.. Putus asa? Mungkin jugak.. Tapi aku takut lagi untuk  menaruh harapan apa2 sebab tiub aku ader sebelah jer lagi... Dengan 2 tiub pun, aku susah nak pegnan, inikan pulak ader satu je, mungkin lg susah nak lekat..Kalu org lain ader chance 12 kali setahun utk lekat, tapi aku ader 6 kali je... Sejak dari masalah kesihatan aku tu, setiap 2 minggu aku akan wat UPT test...Bimbang takut ter'lekat'... Sakit perut sikit pun, terus g check up.. Aku fobia. Aku ader jugak buat Pap Smear.. kot2 laa Allah uji dengan ujian lain pulak ke... Alhamdulillah.. Pap Smear, negatif.

Result PAP SMEAR aku. Alhamdulillah

Bulan demi bulan aku lalui dengan perasaan berdebar2 setiap hari aku akan wat UPT test (memang stok UPT kit tu sentiasa ader kat umah aku)...Aku takut ter'positif'.

Setiap kali wat UPT test, aku akan tulis tarikh skali kat belakangnya.

Akhirnye, Julai 2009, aku rasa lain je.. Aku tergerak hati nak wat UPT test padahal kalu ikut tarikh period, ader lagi seminggu... .. Terketar2 tangan aku masa nak wat tu.. Takut... Masa mula2 tu ader satu line... Lebih kurang lima minit lapas tu, ader nampak mcm 2 line. Tapi garis tu, blur2 je.. 





Ya allah! Kalu org lain, mesti hepi sgt2 tapi aku rasa macam nak pitam.. bimbang takut ectopic lagi.. kalau laa terlekat lagi kat sebelah lagi tiub, takder harapan laa aku nak dapat anak  lagi.. Terus g klinik, scan.. Tapi tak nampak aper2 lagi kat dalam rahim sebab baru 3weeks dari tarikh akhir period.. Pastu umi decide ajak g kat Dr Hamid Arsyat skali lagi. Wat appointment.


24 July 2009,
Segalanya terjawab. Setelah scan kat Doc Hamid, alhamdulillah kantung baby dah nampak ader kat  dalam rahim. 6 weeks old. 

Yang bulat kecik warna hitam tuu la kantung baby

Ya Allah, aku bersyukur sangat2. Semoga aku selamat melahirkan baby nie. Tapi masih jauh perjalananku. 36 weeks to go.



No comments:

Post a Comment

Arts by Alisha and Aneesa.