Saturday, February 12, 2011

Home progress

Akhirnya, tercapai jugak hasrat aku untuk memiliki rumah sendiri hasil titik peluh dan duit simpanan aku sendiri sebelum umur aku 30 tahun.. Satu kepuasan yg tak dapat diexplain...Tak pernah terpikir nak duk kat area situ, lagipun tak pernah lalu pun area tu.. Tapi, mungkin, dah rezeki, hari tu, rasa mcm nak round2 area tu. Pahtu, ternampak laa org tengah wat deretan umah Semi D.. Terus turun , tengok pattern umah tu... Nice, berkenan gak paten dia.. Bila tanye, sayang nye, 6 unit tu dah habis dijual...Tapi, ader 2 unit lagi, cooming soon... Gut news tu, discuss ngan abg, kira2 bajet, last2 kitorg setuju... Terus booking lot ke-7 tapi harga dah naik RM10ribu dari umah yg under construction tu.. perg! Tapi, kalu nak dicompare dgn tempat lain, aku rasa rumah tu, still lagi murah...RM180k..  Alhamdulillah, my home progress, takder yang terbengkalai..




Dinding umah dah naik dah nie.

 Sementara umah siap, kitorg dah start survey n beli barang umah...Lampu, kipas,aircond, hob dapur, hood dapur..bla...bla...Senang nanti, biler org wiring umah, bleh laa mintak dorang pasang terus..

80 % siap

  Anyway, decoration dalam umah, blom ader bajet lagi.. Lepas nie , bleh laa beli sikit2 bile bajet dah ader..Guna dulu, ape yg dah ada.Apa yang penting aku dah dapat sebijik rumah.. Walaupun pada mulanya, berangan nak duduk banglo, tapi memandangkan harga banglo skarang, mak aii.... nampak gaya nye takder harapan laa.

Nie laa umah yg aku berangan nak beli.. Banglo.. Harga tahun 2008 , RM200k, ok lagi laa. Call pemaju (UDA HOLDING), uhuk..uhukk..dah sold out... tahun 2009, harga banglo dah jadi RM220k ke atas.. Gigit jari laa aku. Tak der harapan laa.

Aper2 pun, syukur sgt2 dapat beli Semi-D. Al least ader laa sedikit ruang halaman untuk aku sekeluarga bersantai. Aku akan cuba realisasikan lanskap yg aku idam2kan selama ni walaupun buat sikit2... Nak wat sekali gus, tak cukup bajett, nak upah lanscape designer, lagi laa tak mampu.. Insyaallah, itu next project aku, selepas kitchen cabinet..

No comments:

Post a Comment

Arts by Alisha and Aneesa.